Danmarks første bane for speedboatrace er åbnet i Københavns Sydhavn. Her kan man dyste mod venner, kolleger og familie om, hvem der er hurtigst på vandet. Konceptet er at kunne sejle i hurtige både på en lukket bane, så har man et konkurrencegen kombinreret med lysten til at sejle – er speedboat race sikkert noget for en.
Årøsund Marina oplever fremgang – overvejer havneudvidelse
Årøsund Marina er placeret udenfor Haderslev overfor øen Årø i Lillebælt. Havnen er også kendt som Perlen ved Lillebælt. Årøsund Marina er en af de få havne, der i år kan melde om fremgang i besøgstallet for gæstesejlere. Det er ingen hemmelighed, at sommerens dårlige vejr har været skyld i, at mange havne har oplevet en markant nedgang i gæstesejlere. Heldigvis melder nogle få havne om en anden udvikling. Årøsund Marina har haft en fremgang i gæstesejlere på onkring 11 procent.
Læs videre “Årøsund Marina oplever fremgang – overvejer havneudvidelse”
Ny model fra Hallberg-Rassy – HR 412
Svenske Hallberg-Rassy er klar med en ny model, der kan købes fra sommeren 2012. Modellen kommer til at hedde Hallberg-Rassy 412, og den kommer til at være en storesøster til Hallberg-Rassy 372, der blev kåret til European Yacht of the Year 2010. Modellen er designet af Germán Frers.
Læs videre “Ny model fra Hallberg-Rassy – HR 412”
Produkttest – silkedyne ombord
Jeg blev nysgerrig, da jeg så en reklame på internettet for silkedyner først på sommeren. Kort gengivet fortalte reklamen, at silkedyner er perfekte dyner for sejlere. Jeg bryder mig ikke om følelsen af kold og klam dyne, når jeg går i seng – hvor man skal bruge den første halve time på at få den fugtige følelsen ud af dynen, inden man kan få varmen. Silkedyner kunne efter reklamens ord løse det problem.
Najad værftet opkøbt
Så er der godt nyt – det svenske Najad værft genopstår. Najad værftet måtte dreje nøglen rundt den 9. augst 2011. Den globale finanskrise og fejlsatsninger fra de forrige ejere fik hovedskylden for, at Najad værftet gik konkurs. Sidenhen er der arbejdet på højtryk for at finde en løsning, således at værftet kunne genopstå. Løsningen er, at Nord West Yachts og Orust Yacht Service i et samarbejde overtager Najad værftet, og de vil forsætte med produktionen og service af Najad både.